Mivel közeledett a vészes 6 hónapos határidő, ezért elhatároztuk hogy pénteken célba vesszük a Zulassungsstelle-t Freisingben és lecseréljük a magyar rendszámot németre.
6.30as kelés után 7.35kor érkeztünk meg az Polgár Jenő úr irodájába. Itt meg is kaptuk a 20-as sorszámot. (7.30kor nyit az iroda) A recepciós átnézte nagyjából a papírjainkat és mondta, hogy addig míg sorra kerülünk menjünk el rendszámot csináltatni. Kérdezte, hogy szeretnénk-e valami speciális rendszámot. Mivel nem, ezért felírta egy papírra a soron következőt és mehettünk a rendszámboltba :)
Egy csomó gyártó foglalkozott ebben az utcában a rendszám készítéssel, meg is céloztunk egy szimpatikusat. A rendszámunk el is készült kb. 2 perc alatt. Fizettünk érte 27 eurót, ezután leszedtük a magyar rendszámokat és mentünk vissza sorban állni.
Negyed óra múlva már mi ültünk az ügyintézőnél. Na itt volt egy kis bonyodalom, nem sok ilyet csinálhatott még a nő, mert a törzskönyv és a forgalmi engedélyen kívül még valami harmadik papírt is keresett rajtunk. Mondtuk hogy ennyi van Magyarországon. Akkor nem tudott belépni a rendszerbe, de végül kiderítette hogy tényleg ennyi elég a forgalomba helyezéshez. Amit még le kellett adnunk:
Forgalmi engedély, magyar rendszám, Coc papír, lakhely igazolás, megkötött Németországi biztosítási szám (ezt szerda este gyorsan neten megkötöttük, mivel ehhez a németeknél nem kell rendszám sem), útlevél. Aztán a forgalmi engedély és a régi rendszámon kívül mindent vissza is adtak.
Ezekre volt szükség. De mi felkészülten mentünk és vittünk törzskönyvet, eredeti számlát, adásvételi szerződést, meg kiskutya fülét is. Mivel a kocsi 6 hónapnál fiatalabb, így nem kellett műszaki vizsgára menni, hanem bepecsételték a forgalmiba a 3 évet. Az egész procedúra 2 órát tartott és kb. 65 euróba fájt (27 a rendszám kb. 40 a forgalmi). Illetve kaptunk 5 euróért ilyen szép zöld matricát amivel bárhova (low emission zone) behajthatunk.
A dízelek alapból pirosat és sárgát kaphatnak, kivéve ha van rajtuk DPF (részecskeszűrő), mert akkor zöldet ők is. (Ami érdekes hogy itt már a 2000es években gyártott dízelek is DPFet kaptak (nagy részük). Magyarországon meg még most sem alap ez a szűrő, csak kezd elterjedni.)
A német konform gépjármű (Miki kedvéért rózsaszínnel kitakarva a rendszám):