HTML

ABAP külföldön

Friss topikok

  • acsakos: @ttfan: (2019.04.17. 07:44) Indul a nyaralás
  • acsakos: (2019.02.23. 14:25) Karácsony
  • B@luka: @ttfan: Hát gondolj bele, beteszi valamelyik táskájába, neked meg ugye azok tabuk :-)) (2018.10.20. 17:22) Indul a szezon
  • acsakos: @ttfan: Szegényke... (2018.06.11. 17:56) Hétvége
  • ttfan: @Poklab: Köszönjük :) Autogramot pedig még less lehetôséged kapni. Bizonyára nagyon sokat fog érni... (2018.01.19. 14:14) 2018

Német rendszám

2013.09.10. 09:31 ttfan

Mivel közeledett a vészes 6 hónapos határidő, ezért elhatároztuk hogy pénteken célba vesszük a Zulassungsstelle-t Freisingben és lecseréljük a magyar rendszámot németre.

6.30as kelés után 7.35kor érkeztünk meg az Polgár Jenő úr irodájába. Itt meg is kaptuk a 20-as sorszámot. (7.30kor nyit az iroda) A recepciós átnézte nagyjából a papírjainkat és mondta, hogy addig míg sorra kerülünk menjünk el rendszámot csináltatni. Kérdezte, hogy szeretnénk-e valami speciális rendszámot. Mivel nem, ezért felírta egy papírra a soron következőt és mehettünk a rendszámboltba :)

Egy csomó gyártó foglalkozott ebben az utcában a rendszám készítéssel, meg is céloztunk egy szimpatikusat. A rendszámunk el is készült kb. 2 perc alatt. Fizettünk érte 27 eurót, ezután leszedtük a magyar rendszámokat és mentünk vissza sorban állni.

Negyed óra múlva már mi ültünk az ügyintézőnél. Na itt volt egy kis bonyodalom, nem sok ilyet csinálhatott még a nő, mert a törzskönyv és a forgalmi engedélyen kívül még valami harmadik papírt is keresett rajtunk. Mondtuk hogy ennyi van Magyarországon. Akkor nem tudott belépni a rendszerbe, de végül kiderítette hogy tényleg ennyi elég a forgalomba helyezéshez. Amit még le kellett adnunk:

Forgalmi engedély, magyar rendszám, Coc papír, lakhely igazolás, megkötött Németországi biztosítási szám (ezt szerda este gyorsan neten megkötöttük, mivel ehhez a németeknél nem kell rendszám sem), útlevél. Aztán a forgalmi engedély és a régi rendszámon kívül mindent vissza is adtak.

Ezekre volt szükség. De mi felkészülten mentünk és vittünk törzskönyvet, eredeti számlát, adásvételi szerződést, meg kiskutya fülét is. Mivel a kocsi 6 hónapnál fiatalabb, így nem kellett műszaki vizsgára menni, hanem bepecsételték a forgalmiba a 3 évet. Az egész procedúra 2 órát tartott és kb. 65 euróba fájt (27 a rendszám kb. 40 a forgalmi). Illetve kaptunk 5 euróért ilyen szép zöld matricát amivel bárhova (low emission zone) behajthatunk.

tuv.jpgA dízelek alapból pirosat és sárgát kaphatnak, kivéve ha van rajtuk DPF (részecskeszűrő), mert akkor zöldet ők is. (Ami érdekes hogy itt már a 2000es években gyártott dízelek is DPFet kaptak (nagy részük). Magyarországon meg még most sem alap ez a szűrő, csak kezd elterjedni.)

A német konform gépjármű (Miki kedvéért rózsaszínnel kitakarva a rendszám):

car1_2.jpg

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://abap.blog.hu/api/trackback/id/tr1005499319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B@luka 2013.09.10. 14:49:45

Nem értem, miért nem éltél a lehetőséggel és szereztél egy HERR_SAP rendszámot vagy valamit? SCOOTER nem fért volna ki? :-)

ttfan 2013.09.11. 10:49:44

@B@luka: Késôn jutott eszünkbe :) De azt hiszem csak 2 betû lehet az FS után. Még egy SAP sem jönne ki :)

B@luka 2013.09.11. 11:29:59

Az FS mit jelent? Fahrer ist Schnel? :-)

ttfan 2013.09.11. 11:35:24

@B@luka: Azt a nemet zsenit :) FS means Freising. Ahhoz a körzethez tartozunk. Aki Münchenben lakik annak ez M, S talán Stuttgart, stb.. De a te értelmezésed is logikus :)

B@luka 2013.09.11. 12:21:24

@ttfan: Hát látod, most örülhetnek az általános iskolás német tanáraim :-) Én a helyedben mindenkinek az én verziómat mondanám :-)
Ja és szeptember 19-én Budapesten a helyed: www.egyeteminapok.bme.hu/programok/otp-nagyszinpad.html

ttfan 2013.09.11. 12:29:38

@B@luka: De ez mondjuk nem teljesen Scooter, csak a frontember. De ezért mindneképpen haza kell mennem :)

B@luka 2013.09.11. 12:45:17

@ttfan: Hát jó, de legalább ő élő tagja a korábban oly' híres és közkedvelt "bandának" :-)

ttfan 2013.09.11. 12:53:19

@B@luka: Na, ne temessük öket. Még midnig nagyon híresek és közkedveltek :)

B@luka 2013.09.11. 15:35:13

@ttfan: Nyilván azok, s persze az én hibám az, hogy a gugliban kellett rákeresnem a kolléga nevére, ki is :)

ttfan 2013.09.11. 16:11:57

@B@luka: Hat mert tudatlan vagy :)

GNandor 2013.09.11. 18:51:41

Gratulálok az új rendszámhoz. A DPF jó dolog kérdezd csak meg Lenzsért :)

Amúgy ez akkor most azt jelenti, hogy ha Magyarországon jársz akkor adócsaló vagy? Elvégre itt úgy nézik, hogy ha magyar ember külföldi rendszámú autóval jár akkor adót csal...

ttfan 2013.09.11. 19:45:30

@GNandor: Jaja, főleg Mazda 6-ba, meg a PDTDi dízelekben.
Tavaly szeptember óta "elég" ha nálad van a német lakcím igazolvány és a munkaszerződésed hiteles fordítása. Akkor jogosan használhatod a kocsit. De ettől nem félek, mert ha megállít a rendőr akkor megmutogatom a papírokat, hogy ezt bizony itt vettük jó kis 27%-os ÁFÁval, szóval nem vagyok adócsaló :)

GNandor 2013.09.11. 21:26:52

@ttfan: Akkor megnyugodtam. Ha már a munkáddal a német GDP-t növeled, legalább a bevételeidet itt költsd el. Ha még szeretnél némi pénzt elkölteni itt, akkor van egy eladó tv-m (apró hibával, kép nincs rajta csak hang), ha gondolod jutányosan megszámítom ;)

ttfan 2013.09.11. 21:38:50

@GNandor: Persze, mindenre vevők vagyunk. Még a rádióként funkcionáló tv-re is. Hogyér adod?

Lencsei 2013.09.12. 15:01:36

Egy apró megjegyzés: Magyarországon is lehet úgy biztosítást kötni, hogy még nincs rendszámod, lásd Lencsei külföldről behozott Mazda 6-os gépjárműve (forgalmi előfeltétele volt a biztosítás). A DPF témához nem tudok jókat hozzáfűzni, ott a pont. Nyilván VW-csoporték ezt tökéletesen megtervezték, a jappóknak 2006-ben még nem sikerült annyira jól (bár a szervizesek esküsznek rá, hogy most már sokkal jobbakat gyártanak). Mondjuk az is igaz, hogy egyik DPF (nem csak Mazda) sem szereti a rövidtávú városi használatot, ebből csak 1 tapasztalatot szűrtem le: legközelebb a 2.5-es benyás verzióra esik majd a választás, lásd: totalcar.hu/tesztek/mazda625gt08/

ttfan 2013.09.12. 15:30:36

@Lencsei: Tudtam hogy itt hozzá fogsz szólni :) és utána már nem is kellett a biztosítást átkötnöd? DPF témában meg nem mondtam hogy a VW csoport jol megoldotta, sott. A PDTDi ugyanugy nem szereti a DPF-et, ezert is nem vettem volna hasznalt nemet dizelt. Allitolag a CRTDI mar nem akad ossze vele. De az 1.4TSI-vel is vannak bajok (lancnyulas, lancfeszito problemak), hasznaltan nem is ugrottam volna bele.

Lencsei 2013.09.13. 11:53:37

@ttfan: alvázszámmal el tudtam indítani, az ajánlattal (igazolással) már tovább tudtunk lépni az okmányirodánál, és a rendszámot követően tudtam véglegesíteni a biztosítási szerződést.
Röhejes, hogy ennyire kevés zséből meg lehet úszni egy HU->DE honosítást. Feltételezem, a vissza irány már jóval drágább lenne (új kocsi esetén is, nem csak használtnál).
Egyébként tegnap este pályára felhajtásnál gondoltam a régi Mazdás kommentjeitekre: feltekertem a nagy zenét és 3-asban 100-ig pörgetve aláztam :) Szerencsére a Nm-ek még mindig beletolnak a székbe, terepviszonyoktól függetlenül :)

ttfan 2013.09.13. 12:02:02

@Lencsei: Na, arra irtam, hogy nem kell rendszam, hogy itt nincs szukseg mar semmit intezni a biztositashoz. Megkotod eloszor alvazszamra, aztan annyi. A tobbit a hatterben lezongorazzak a hivatalok. 3-asban 100, na ez az... toljad csak le a luzereket :)

BBoldi 2013.09.16. 08:33:03

Nyugtass meg, hogy regadot nem fizettetek otthon!

ttfan 2013.09.16. 09:21:23

@BBoldi: De. De majd megy privátban :)
süti beállítások módosítása